Livet på Torpa

Sopptips!!

Publicerad 2015-01-06 09:34:00 i Mat & recept,

Vill tipsa om en soppa som är väldig god, enkel att göra, en billig och nyttig soppa!
De är en lchf soppa men funkar för alla!
 
 
Recept för personer:
225 g spenat
1/2 lök
2 vitlöksklyftor
1 grönsaksbuljong
5 dl vatten
2,5 dl grädde
1,25 dl crème fräsch
salt
peppar
cayennepeppar
smör
3 ägg
1 packet bacon
 
Stek löken i smör, häll i den frysta spenaten och stek så att spenaten blir mjuk. Häll i vattnet + buljongen och låt de koka i 10 minuter. Tillsätt grädde, crème fräsch och kryddorna. Servera soppan med knaper stekt bacon och ägg.  
 
Ät och njut av en underbar soppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Lever på Torpa med sambo, barn, hund och katter! Tokiga i loppisfynd, gamla vackra ting och inredning! Bor på landet i vårat drömhus, ett renoveringsobjekt!! Min blogg är min dagbok på internet! Följ mig gärna! Hoppas kunna inspirera andra! Följ mig gärna på instagram: livetpatorpa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela