Livet på Torpa

Fröknäcke

Publicerad 2015-01-07 15:12:00 i Bakning & recept,

Jag brukar göra ett väldigt gott fröknäcke!! Perfekt om man vill äta mindre kolhydrater! De är väldigt gott att äta som de är, äta istället för smörgås med pålägg eller äta istället för kex med ostar!
 
Recept:
2 ägg
1 dl solrosfrö
1 dl pumpafrö
1 dl sesamfrö
0.5 dl linfrö
Flingsalt
 
Blanda allt i en skål förutom fingsalt. Bred ut smeten på en plåt klädd med bakplåtspapper, strö över flingsalt. Grädda i mitten av ugnen i 10 minuter, i 200 grader. Jag brukar dock ha inne mitt i 20-25 minuter, precis innan de blir bränt för de blir de en så god, rostat smak som jag gillar!
 
 
Lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Lever på Torpa med sambo, barn, hund och katter! Tokiga i loppisfynd, gamla vackra ting och inredning! Bor på landet i vårat drömhus, ett renoveringsobjekt!! Min blogg är min dagbok på internet! Följ mig gärna! Hoppas kunna inspirera andra! Följ mig gärna på instagram: livetpatorpa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela