Livet på Torpa

Nyårslöfte och mina utmaningar 2015!

Publicerad 2014-12-31 12:15:23 i Allmänt, Barn,

Har precis skrivit ner mina nyårslöftet för 2015! I år har jag haft helt andra löften än som många andra år! I samband med att våran son kom i januari drabbades jag av förlossningspsykos och panikångestattacker! Månaden efter han föddes är de värsta i mitt liv, trotts de bästa som hänt mig! Efter en dryg månad fick jag mediciner och allt blev genast mycket bättre!
 
Detta år har därför varit en mycket lärorikt år och jag har helt andra värdering idag! Tänk va snabbt livet kan förändras?! Att just jag skulle drabbas av psykos och höra röster och få kroppsliga vanföreställningar trodde jag aldrig kunde hända mig!
 
I höst har jag arbetat mycket med mig själv, på ett sätt jag aldrig tidigare gjort och jag kan inte minnas när jag både de så här bra senast!
 
Här kommer mina nyårslöften 2015 som jag ska jobba på!
- Lyssna på kroppen, hjärnan och hjärtat.
- Va snäll mot mig själv.
- Ta hand om mig själv och min familj.
- Acceptera mig själv.
- Inte stressa.
- Säga nej.
- Göra sånt jag mår bra av.
 
Min stora utmaning 2015 blir att ha ett välfungerande liv trotts att jag ska börja jobba! Detta har tidigare varit helt självklart att man ska klara av att jobba men så ser inte livet ut längre!
 
Hoppas och tror att 2015 kommer bli ett bra år!
 
Gott Nytt År!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Lever på Torpa med sambo, barn, hund och katter! Tokiga i loppisfynd, gamla vackra ting och inredning! Bor på landet i vårat drömhus, ett renoveringsobjekt!! Min blogg är min dagbok på internet! Följ mig gärna! Hoppas kunna inspirera andra! Följ mig gärna på instagram: livetpatorpa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela